top of page
  • תמונת הסופר/תבני | מפלצת ראשית

אופטימיזציה של אתרי WIX וקידום אתרים בגוגל

עודכן: 3 באוג׳ 2020

על מה אתם חושבים כשאתם חושבים על בניית אתרים?


סביר מאד להניח כי התמונה שעולה לכם בראש היא של מלאכה מורכבת, שעות עבודה ארוכות, תלות בסוללה של אנשי מקצוע והוצאות כספיות אדירות. אמנם תוכלו תמיד לפנות אל חברה שמציעה שירות בניית אתרים, אך הבשורה האמיתית של אתרי WIX היא ביכולת שלכם לבנות את האתר שלכם בעצמכם כבר ממש בעוד כמה שניות.

מדובר על פלטפורמה חינמית וידידותית מאד למשתמש, באמצעותה תוכלו ליצוק את הרעיונות שלכם אל עמודי אינטרנט. למרות הנגישות הרבה, חשוב לציין כי כל עוד אתם מעוניינים בתוצר מקצועי יותר, פנייה אל חברה המציעה שירות בניית אתרים היא המומלצת ביותר.


מה רבים לא לוקחים בחשבון? מאחר ומדובר על פלטפורמה חינמית, הרי שרבים ניגשים אל מלאכת בניית האתר, ולרוב גם מעלים אותו לאוויר לאחר כמה שעות עבודה. בפועל, אין באמת משמעות (כמעט) לאתר שלכם, מבלי שאתם חושבים צעד אחד קדימה על קידומו במנוע החיפוש ועל כל התהליך שנקרא אופטימיזציה. לכן, כל עוד אתם רוצים להבטיח שהאתר שלכם יכנס אל המגרש של הגדולים, פנו אל חברה שתבנה את האתר שלכם על בסיס ידע מקצועי ומיקוד על אופטימיזציה.


אופטימיזציה של אתרי WIX וקידום אתרים בגוגל

אחת ולתמיד: מהי אופטימיזציה?

כשמדברים על אופטימיזציה, מדברים על סט של פעולות שניתן (וצריך) לעשות לטובת קידום האתר שלכם. קידום אתרים בגוגל זהו תחום מורכב המבוסס בגדול על 3 דברים: תוכן, קישורים ואופטימיזציה.

בסופו של דבר, מבלי שיהיו באתר שלכם מבקרים רבים שנחשפים לשירותים או למוצרים שלכם, הרי שאין לו באמת תכלית. אופטימיזציה, על כל הפעולות המגולמות בתוכה, מייצרת בעבורכם את האתר החוויתי ביותר למשתמש (מנראות ועד מהירות), וכזה שמנועי החיפוש "אוהבים" ומחבקים בחיבוק גדול.

ישנם אלו הממליצים על בניית אתרי WIX רק לאלו המעוניינים בדף נחיתה או בבניית בלוג אישי. בפועל, ניתן להקים אתר בפלטפורמה זו גם עבור שימושים עסקיים אחרים, תוך שנוקטים בכל האמצעים והטכניקות על מנת לקדם את האתר הלאה בגוגל.


איך גם אתם תוכלו לצוף מעל לכל האתרים האחרים?

ישנן תחרויות בהן המטרה היא להגיע למקום הראשון. כשמדובר על אתר ה-WIX שלכם? התחרות היא על העמוד הראשון במנוע החיפוש google. בעת שהאתר שלכם אכן יעלה בעמוד הראשון, הרי שהסבירות להקלקלות עליו גבוהה וכך נחשפים אליכם עוד לקוחות פוטנציאליים. המציאות הדיגיטלית מבוססת על סביבה דינאמית שמשתנה בכל רגע ורגע. המשמעות? עליכם לפעול דרך קבע בכל הקשור לאופטימיזציה, על מנת לבלוט מעל כולם.


לא מה אתם רוצים, אלא מה הגולשים רוצים

כשמדברים על אופטימיזציה ועל קידום האתר, מדברים בעיקר על התאמת האתר לצרכי הגולשים. נסו לחשוב על האתר שלכם כעל מוצר בפני עצמו: מבלי שהוא יהיה נחשק ומבלי שהוא יענה על צורך, הרי שלא יהיה לו ביקוש. לכן, חשוב לנקוט בכל הפעולות הנדרשות ולהבטיח את התנאים האידיאלים לקיומה של האופטימיזציה המירבית.

אופטימיזציה ניתן ליישם ולבדוק גם בשלבי הקמת אתר ה-WIX, גם רגע לפני שהוא עולה לאוויר וגם לאחר שהוא כבר נגיש לגולשים. אחת הבעיות שעלולות לצוץ היא לדוגמא מהירות האתר. נסו לחשוב על עצמכם כגולשים: האם הייתם מתעכבים על אתר איטי או שהייתם ממהרים למתחרה? בסביבה המקוונת, גולשים רוצים לקבל את מבוקשם בכאן ועכשיו, ובטח שהם לא ימתינו לטעינת עמוד מסוים ממושכות. לכן, חשוב לשים את הדגש על סוגיית המהירות, לתקן את הכשלים וכך למנף גם את חוויתם של הגולשים הבאים.


האם אתם יודעים מי המלך? הכירו אותו

אולי אחד הדברים המזוהים ביותר עם תהליכי האופטימיזציה – הוא התוכן. לטובת קידום האתר בצורה אורגנית, הרי שעליכם להקדיש חלק של בלוג / מאמרים / טיפים בתוך האתר המיועד לגולשים שלכם. במאמרים האינפורמטיבים שתחלקו עם הגולשים, גם תשלבו ביטויים ספציפים התואמים לתחום העיסוק שלכם. אותם ביטויים (שתחלצו מתוך חקר ביטויים), משקפים את החיפושים הפופולארים ביותר של הגולשים בהתאם לתחום העיסוק שלכם (לדוגמא: מסעדות, תכשיטים או חברה קבלנית שעוסקת בבנייה ירוקה).

עצם ההיצמדות שלכם לביטויים ושזירתם בתוך התכנים שאתם מעלים לאתר, אתם עושים פעולה של אופטימיזציה. כך, מנוע החיפוש google לומר להכיר ולהבין אתכם וכך הוא מציף אתכם מעלה במנוע החיפוש. חשוב לציין כי גוגל יודע גם לבחון את איכות האתר, כך שיש להשקיע בתוכן איכותי שאכן מעניק ערך מוסף לגולש.


דגשים חשובים לאורך בניית האתר ובדיקת האופטימיזציה

התזמון האידיאלי ביותר לבדיקות האופטימיזציה, הוא רגע לפני שאתם מעלים את האתר לאוויר. כשם שמסעדות עושות אירועים סגורים ותקופות הרצה על תפריטים לפני ההשקה הגדולה, כך גם אתם. תוכלו לבצע את הבדיקה בעצמכם, או להסתייע במתנדבים: הם אלו שיגלשו באתר, יחוו אותו וימסרו לכם את חוות דעתם.

על מה חשוב לשים את הדגש?

  • האם האתר מותאם גם לגלישה סלולארית?

  • עד כמה האתר עולה מהר

  • עד כמה האתר מהיר לאחר הכניסה אליו

  • האם הלחצנים אכן מובילים לעמוד הייעד

  • צרו כותרות ענייניות לכל עמוד

  • דאגו לתיאור מושך ואטרקטיבי לאתר במנוע החיפוש

  • "טפחו שגרה" של קישורים בעמודים הפנימיים

  • האם טופס יצירת הקשר אכן שולח מסרים לייעדם

הבלוג שלנו מתעדכן על בסיס שוטף, מוזמנים להירשם

תודה על הרשמתכם, ניפגש בפוסט הבא

bottom of page