top of page

המרכיבים החשובים בדירוג תוצאות החיפוש בגוגל

תמונת הסופר/ת: בני | מפלצת ראשיתבני | מפלצת ראשית

כולם מדברים על ה"אלוגריתם של גוגל" אותה מפלצת דו ראשית שמפחידה את כל בעלי האתרים ומקדמי האתרים. אז בואו ננסה לפשט את המפלצת הזאת.


לגוגל יש יותר מ-200 קריטריונים באלוגריתם החיפוש שלה. אך אל תדאגו, אתם לא באמת צריכים לדעת את כולם.


למעשה מטרת 200 קריטריוני החיפוש של גוגל היא למדוד שלושה דברים: רלוונטיות, סמכות/אמינות ואיכות


רלוונטיות: עד כמה דף מתאים לחיפוש שבוצע. הבסיס לכך כמובן הוא שהדף יכלול את הביטוי שחיפשו.

לדוגמא, נניח שחיפשתם "חולצה ורודה". גוגל תבצע חיפוש באינדקס שלה לדפים שמכילים את הביטויי "חולצה ורודה". וכפי שאנחנו יודעים גוגל מאוד טובה בזה ולכן כמעט ולא נראה בתוצאות "שימלה ורודה" כאשר חיפשנו "חולצה ורודה".


סמכות/אמינות: עד כמה גוגל סומכת/מאמינה בתוכן בדף.

ישנם דרכים שונות שגוגל בודקת את האמינות והסמכות של דפים, אך אחד הקריטריונים החזקים ביותר הוא קישורים. ככל שלדף/אתר יש יותר הפניות קישורים נכנסים כך האמינות שלו גבוהה יותר.


איכות: האיכות נמדדת ע"י המוניטין של האתר שלכם, מבנה התוכן של האתר ואיך משתמשים מגיבים לאתר שלכם בתוצאות חיפוש.

המדידה הקשה ביותר להבנה היא איכות מכיוון שהיא מבוססת על מרכיבים שונים ועל גלישת משתמשים בפועל. למעשה ניתן לפרש את זה בפשטנות בהאם אתם נותנים ערך לגולש עם התוכן שלכם. אם נחזור לדוגמא של ה"חולצה הורודה", במידה וגולש נכנס לדף שלכם הוא מצפה למצוא מידע על "חולצה ורודה" במידה והוא לא מצא ועזב את הדף במהירות וממשיך בחיפוש שלו, גוגל מבינה שאיכות הדף הייתה נמוכה עבור המחפש.


אני ממליץ לכם לבקר באתר של גוגל על חיפוש בגוגל How Search Alogritems Works


Comments


הבלוג שלנו מתעדכן על בסיס שוטף, מוזמנים להירשם

תודה על הרשמתכם, ניפגש בפוסט הבא

bottom of page