top of page
  • תמונת הסופר/תבני | מפלצת ראשית

עקרונות הבסיס לניהול בלוג

עודכן: 11 ביולי 2021

בעקבות שינויים רבים שהתרחשו בבלוג של וויקס בתקופה האחרונה ועדכון מקיף שביצענו למדריך שלנו "הכל על הבלוג של וויקס" (מוזמנים לבקר ולהיעזר) ריכזנו עבורכם את עקרונות הבסיס לניהול בלוג.


עבור רבים כתיבת בלוג היא חלק מהתשוקה לכתוב. ההזדמנות לחלוק ידע, חוויות ונושאים משותפים עם קהל רחב של קוראים ממקומות ועסקים שונים היא דרך נפלאה לבנות תקשורת עם קהל הלקוחות. בנוסף הבלוג מסייע לקידום האורגני של האתר (SEO) ומחזק את הנוכחות הדיגיטלית של העסק.



עקרונות הבסיס לניהול בלוג

מצאו את הנישה שלכם

כל בלוג צריך להתפקס על תוכן ספציפי לקהל אותו אתם רוצים לתרגט. במקום לכתוב על כל דבר שעולה לכם לראש, חשוב לחפש ולבדוק מהם הנושאים החשובים בתוך הנישה שלכם בכדי לצבור קהל קוראים (ואפילו מינויים) רציני עבורכם. השתמשו בבלוג בכדי לבנות את המיומנות ומומחיות שלכם בתחום ספציפי ואשר יתן את התשובה לצרכים של הקוראים שלכם.

כתבו תוכן איכותי

בעוד לכמות הפוסטים בבלוג יש משמעות, איכות התוכן היא בעלת משמעות רבה יותר. כוונו לפרסם פוסטים על בסיס קבוע, אבל אל תתנו ללחץ וצורך הפרסום לפגוע באיכות התוכן. בסופו של דבר המטרה היא שהקוראים יראו בתוכן איכותי ויחזרו שוב (לכתוב בכדי שיקראו לא לכתוב בשביל לכתוב).

הציעו ערך

בדיוק כמו שכל עסק מציע ערך מסוים ללקוחות שלו, ככה גם הבלוג. אנשים קוראים פוסטים בכדי לקבל מענה לצורך מסוים, אם זה ללמוד משהו חדש או למצוא פתרון לבעיה, והתפקיד שלכם הוא לתת מענה לצורך הזה. תנסו להתעלות מעל הצורך לייצר תוכן רק בשביל שיהיה תוכן ותנסו להציע ללקוחות ומבקרים תוכן ואינפורמציה שחשובה להם.


צרו הנעה לפעולה

הבלוג שלכם לא צריך רק לתת ערך ומענה לצרכי הקוראים אלה גם ליצור אצלם את הרעב לעוד. צרו אפשרות להירשם לקבלת עדכונים מכם, הוסיפו טפסים והנאה לפעולה במטרה לבנות "קהילה" סביבכם אשר לאורך זמן תניב לכם תועלת עסקית.

בנו סמכות

אם אתם מומחים בתחום שלכם אנשים ירצו לקרוא את התכנים שלכם. הרחיבו את מעגל החשיפה שלכם באמצעות רשתות חברתיות, כתבות אורח באתרים אחרים וכדומה. אסטרטגיות אלו יבנו עבורכם את התדמית של מומחים ומובילי דיעה בתחום וייצרו עבורכם תנועה נוספת לבלוג שלכם.


עורך מומלץ

מחקר שערכה וויקס בתעשייה וניתוח תוצאות של הבלוג Wix נמצא שאורך הפרסום האידיאלי בבלוג הוא בין 1,500 - 2,500 מילים. כאשר מאמרים סביב הממוצע הזה, סביר יותר שהמאמרים שלכם ידורגו גבוה יותר במנועי החיפוש, יקבלו יותר שיתופי מדיה חברתית וקישורים נכנסים.


עם זאת, בעוד שמספרים אלו הם מקום טוב להתחיל בו, אין פתרון אחיד לכולם מכיוון שנושאים שונים דורשים עומק שונה של תוכן. כדי לכוונן את אורך המאמר שלך, מומלץ לחשוב על הסיבות שבגללה בחרת לפתוח בלוג מלכתחילה ועל סוג הבלוג שתרצה לשתף.


כחלק מבניית אתר בוויקס אנחנו ממליצים ללקוחות רבים להוסיף בלוג לאתר שלהם.

הבלוג שלנו מתעדכן על בסיס שוטף, מוזמנים להירשם

תודה על הרשמתכם, ניפגש בפוסט הבא

bottom of page