top of page
  • תמונת הסופר/תבני | מפלצת ראשית

האם מהירות טעינת אתר אכן משפיעה על הדירוג בגוגל?

עודכן: 29 במאי 2020

הרבה נאמר, נכתב, שודר ונופח סביב חשיבות מהירות טעינת אתרים והשפעתם על הדירוג בתוצאות החיפוש. גם הרבה נאמר על בעיות מהירות טעינת אתרי וויקס והמענה של וויקס לנושא (Wix Turbo).

הפעם אני משתף איתכם סרטון מעולה של בריאן דין מbacklinko.com מי שנחשב לאחד מהגורויים המובילים בעולם ה-seo.

בריאן החליט לבדוק "האם מהירות טעינת אתר אכן משפיעה על הדירוג בגוגל?"


התוצאות היו מפתיעות.


קצת רקע: גוגל הצהירה בצורה רשמית בהזדמנויות רבות שלמהירות טעינת האתר ישנה השפעה על ה-seo. ככל שהאתר איטי יותר בדרך כלל יוביל למיקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש. אך למעשה מעולם גוגל לא הצהירה עד כמה המהירות משפיעה על הדירוג ואיזה מרכיב היא מקבלת באלוגריתם.


הניסוי:

בניסוי לקח בריאן דף שקיבל ציון נמוך בתוצאות בכלי בדיקת המבירות של גוגל (Google PageSpeed Insights) וביצע בו אינספור שינויים ושיפורים במטרה להאיץ את המהירות. למעשה הוא הצליח לקחת דף שקיבל ציון 28 ולהביא אותו לציון 100.

ואז, הוא בדק את השפעת השינוי על המיקום בתוצאות החיפוש ועל התנועה לדף.


הסרטון המלא:

התוצאה:

התוצאה הייתה ממש מפתיעה, למעשה לא היה כל שינוי משמעותי במיקום בתוצאות החיפוש ובתנועה לדף מה שהוביל את בריאן בסופו של דבר להחזיר את כל מה שהוא הוריד מהדף בכדי לשפר את המהירות.


מסקנה:

נכון שלא ניתן להסיק מסקנות גורפות לגבי כל האתרים וכל מילות החיפוש על סמך ניסוי בודד על דף אחד אך אחרי צפייה בסרטון וקריאת הרבה מהתגובות שנכתבו לסרטון הנ"ל ניתן לקבל את הרושם ששיפור מהירות הגלישה במרבית המקרים לא גורמת לשיפור משמעותי במיקום בתוצאות החיפוש.


תובנה אחרונה:

למרות תוצאות הניסוי חשוב לזכור שמהירות הטעינה יש לה השפעה רבה על חווית הגולש באתר ועל הנכונות שלו להמשיך ולגלוש באתר שלכם.


חומר קריאה נוסף:


הבלוג שלנו מתעדכן על בסיס שוטף, מוזמנים להירשם

תודה על הרשמתכם, ניפגש בפוסט הבא

bottom of page